Reisverslagen Piet & Matty de Vos
  deel 1
      Contact: email

deel 2, deel 3, deel 4, deel 5

We reizen met bovenstaande combinatie: Subaru Forester 2.0 met Elddis Force 450/2

10-06-2017

Begin van de vakantie; we zijn om 05:45 vertrokken uit Assen. De bedoeling was om vandaag te rijden tot aan de
Storebaelt Feriecenter camping
(DKK 220,50 (€ 29,64)niet goedkoop, maar een prima plek)), net over de Grote Beltbrug in Denemarken. Dat is prima gelukt.

We hadden vandaag een voorspoedige reis. Meestal gingen we door de week, maar nu reden we op zaterdag. Dat scheelt een heleboel vrachtverkeer en dat was te merken. Wel hadden we ten noorden van Hamburg af en toe te maken met wat kleine opstoppingen als gevolg van de werkzaamheden aan de weg. Dat zal nog wel een paar jaar duren.
Met de nodige pauzes, waren we om plm. 16:00 op de bestemming en hadden we nog wat tijd om uitgebreid de benen te strekken en wat frisse lucht op te doen. Dat lukte hier zeker wel, met een stevige bries over het water. We hebben ook weer even genoten van het prachtige uitzicht op de brug vanaf de camping.

Op camping Store Baeltbrug

Uitzicht vanaf de camping. Heerlijke plaats om wat te wandelen en lekker uit te waaien na een lange rit.

Camping gezien vanaf de waterkant.

11-06-2017

Vandaag zijn we weer wat verder getrokken naar Zweden en wel via de Öresundsbrug, de E6 en vervolgens de E4 tot Jönköping. Daar even voorbij zijn we gegaan naar camping Mullsjö. Deze camping begint enigszins te verpauperen, maar voor een nachtje is het goed te doen. Iets teveel vaste plaatsen met tuintjes, etc. Dan wordt het na jaren toch meer een soort kliek. Maar daar hadden we verder geen last van. De receptie was gesloten, maar omdat we hier eerder zijn geweest, wisten we de weg. We hebben dus een plaatsje gezocht en de stroom aangesloten. Morgen zien wel weer.
Helaas begon het in de loop van de middag te regenen en dat ging door tot in de nacht.
De paden werden er door de regen ook niet beter op; veel kuilen die nu modderplassen werden.

12-06-2017

Vanmorgen bij ons vertrek nog even langs de receptie zoals dat hoort. Aldaar afgerekend voor 1 overnachting: SEK 150 (€ 15,31). Niet al teveel dus.
Vandaag hebben we voorlopig de laatste etappe afgelegd; het was een rit met af en toe regen en dan weer zonneschijn. Vlak voor aankomst bij Torsby nog een zeer felle bui. De snelheid ging terug tot plm. 40 km/u.
Onze plek voor de komende dagen is camping Skogsgarden te Mårbacken. Onze jaarlijkse 1e week van de vakantie op deze favoriete plek.

13-06-2017 t/m 21-06-2017

We zijn ruim een week op deze camping gebleven, omdat het hier mooi weer was en meer naar het noorden nog koud en wisselvallig.

Onze favoriete plek (al jaren) op camping Skogsgarden in Mårbacken

We hebben hier de tijd doorgebracht met lekker luieren in de zon, Loppissen bezoeken, boodschapje doen en wat varen met de kano. Ook wat pogingen gedaan met een meegenomen Drone, maar dat viel nog niet mee. Diverse keren in de bomen beland, waarna deze er weer met lange stokken moest worden uitgetikt. Blijkbaar was dat iets teveel, want de Drone 'luister' nu niet meer naar de afstandsbediening. Op een regenachtige dag maar eens uit elkaar schroeven. Hopelijk alleen een draadje (antenne) los.

Kanovaren op de Rottnan                                                           Stuw bij Grässmarken

Avondlucht bij camping Skogsgarden

22-06-2017

Vandaag toch maar vertrokken naar het noorden. Het weer is daar inmiddels wat opgeknapt, dus we nemen de gok maar. We willen tenslotte toch nog even over de poolcirkel.

Pauze onderweg langs de E45

Pauze in Hoting

We wilden eerst hier (in Hoting) op een camping gaan staan, maar de aanblik (rommelig) deed ons besluiten om toch maar verder te rijden.

We zijn gereden tot aan een kleine camping aan de noordkant van Åsarna (niet de grotere Skicamping), ongever 75 km. ten Z. van Östersund. Deze camping ligt aan weg 45, dus dat is mooi op de route. Ook hebben we hier weer, zoals ook in eerdere jaren, gebruik gemaakt van het plaatselijke buffet restaurant. Je kunt hier onbeperkt eten en drinken (frisdranken uit automaat) voor slechts SEK 179.- per persoon. En de kwaliteit is prima. Een aanrader.