Reisverslagen Piet & Matty de Vos
 Scandinavië - juni/juli 2018
  deel 1

deel 2, deel 3, deel 4, deel 5

We reizen met bovenstaande combinatie: Subaru Forester 2.0 met Elddis Force 450/2

09-06-2018

Begin van de vakantie; we zijn om 04:45 vertrokken uit Assen. De bedoeling was om vandaag te rijden tot aan de
Storebaelt Feriecenter camping
(DKK 185,50 (€ 24,90) een prima plek)), net over de Grote Beltbrug in Denemarken. Dat is prima gelukt.

Evenals vorig jaar verliep de reis vrij vlot. Wel hadden we ten noorden van Hamburg af en toe te maken met wat kleine opstoppingen als gevolg van de werkzaamheden aan de weg. Dat zal ook nog wel een paar jaar duren.
Met de nodige pauzes, waren we om plm. 15:00 op de bestemming en hadden we nog wat tijd om uitgebreid de benen te strekken en wat frisse lucht op te doen. Dat lukte hier zeker wel, met een stevige bries over het water. We hebben ook weer even genoten van het prachtige uitzicht op de brug vanaf de camping. bovendien was het ook hier prachtig, warm weer, net als in Nederland.

Op camping Store Baeltbrug

Uitzicht vanaf de camping. Heerlijke plaats om wat te wandelen en lekker uit te waaien na een lange rit.

Camping gezien vanaf de waterkant.

10-06-2018

Vandaag zijn we weer wat verder getrokken naar Zweden en wel via de Öresundsbrug, de E6 en vervolgens weg 26 vanaf plm. Halmstad tot aan Smalandstenar. Daar hadden we vorig jaar op de terugreis een leuke, kleine camping ontdekt : Hörjöns Camping. gelegen  naast/aan een gemeentelijk zwembad, maar de camping heeft daarnaast ook een eigen rustig veld. Mooie plek. (sek 225 / € 21,83)

11-06-2018

Vandaag hebben we voorlopig de laatste etappe afgelegd; het was een rit met af en toe een enkele bui ,maar ook veel zonneschijn. Voordat we vertrokken, hebben we nog even boodschappen gedaan bij de plaatselijke ICA (mooie, uitgebreide winkel) en daarna de auto volgetankt. Dit dorp ( Smalandstenar ) is vrij uitgebreid en heeft alle voorzieningen.
's Middags rond 16:30 aangekomen op camping Skogsgarden in Mårbacken. Onze jaarlijkse 1e week van de vakantie is op deze favoriete plek.

12-06-2018 t/m 17-06-2018

Aankomst bij camping Skogsgarden

Even een vluchtje boven en rondom de camping gemaakt met de drone.

Kijkje over de rivier de Rottnen, waaraan de camping ligt. Hier kijk je naar het N / NW

Voorste deel van de camping

Het was overigens, in tegenstelling tot de verwachtingen, een heel mooie zonnige dag. 's Avonds lekker buiten gegeten. Super begin van de vakantie.

We hebben ook weer gesmuld van de heerlijke zweedse aardbeien. Zo koop je ze in Nederland niet. Ze zijn nu erg goedkoop, dus dat gaan we zeker nog enkele keren herhalen. En natuurlijk in combinatie met de heerlijke ronde broodjes, Pärla Fullkorn. Heerlijk.

Boodschappen doen bij de ICA in Torsby

Door het warme weer van de afgelopen weken, zijn de Lupinen al grotendeels uitgebloeid. Jammer.

Onze (jaarlijkse) plek aan het water